gieters, chicha, charango en wilde dieren - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Sietske Jong - WaarBenJij.nu gieters, chicha, charango en wilde dieren - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Sietske Jong - WaarBenJij.nu

gieters, chicha, charango en wilde dieren

Door: sietskeinbolivia

Blijf op de hoogte en volg Sietske

24 Mei 2011 | Bolivia, Cochabamba

Ha lieve mensen, wat leuk dat er nog steeds zoveel van jullie reageren! :) vind ik erg leuk.

Weer een hoop beleeft afgelopen weken. Teveel om allemaal op te schrijven, maar ik zal jullie over een paar dingen vertellen.

Vorige week zijn overal op de scholen gieterwedstrijden geweest! De kinderen moesten allemaal zelf een gieter maken, thuis, en dan op school laten zien. Er werd dan beoordeeld hoe origineel de gieter was, hoe goed hij beregende en hoe mooi hij er uit zag. Erg lachen om bij te zijn.
En er zijn weer wat groenten geoogst op een school, waarvan de kinderen natuurlijk allemaal wat mee naar huis kregen. Zie verder foto´s

Ook Zijn we vorige week naar Tarata geweest, en dorpje in de buurt van Cochabamba en nog een ander dorpje daar in de buurt, om daar cursussen aan ouders te geven over tuinieren. Ze gingen na een uurtje uitleg de boel meteen in de practijk brengen. Dat is nog eens wat anders dan de tuinen op de basisscholen. Flinke stukken werden omgespit en ingezaaid. En dan moest er natuurlijk ook beregend worden. En ja, als je dat met gieters moet doen ben je nog wel even bezig. Maar daar wisten deze mensen wel een oplossing voor, zo doen ze dat daar altijd. Gewoon een kanaal graven van de bron naar het veld waar ingezaaid is en onder laten lopen. zag er geniaal uit. Zie foto.

Ook ben ik van het weekend naar een feestje geweest bij iemand van de academie (muziekschool) thuis, met allemaal mensen die conservatorium studeren! We gingen een beetje jammen en vooral veel volksliedjes spelen (ik op mn charango) en er bij dansen natuurlijk, dat doen ze hier altijd. Natuurlijk heb ik ook nog even de gitaar gepakt en een paar engelstalige liedjes voor ze gespeeld van een heel ander caliber. Was erg lachen. En veel chicha drinken, een boliviaanse zelfgebrouwen drank die ze hier per olietankje verkopen. Best lekker hoor, maar aan het eind iedereen flink zat natuurlijk, behalve mijn taxichauffeur gelukkig, dus ik ben aan het eind netjes voor de deur afgezet.

Gister een natuurmuseum bezocht hier. Heb ik toch nog wat wilde dieren gezien van Bolivia! :) vooral die condor is echt groter dan ik dacht. Ik ben er alleen nog niet over uit door wat voor vogel we in Samaipata bijna werden aangevallen...

Nou, ik moet er mee stoppen, want zometeen heb ik spaanse les...

doeidoei

• 25 Mei 2011 - 06:30

Afinus De Vries:

Klinkt allemaal erg goed. Sterkte en veel plezier de laatste weken daar. Je zult het nog gaan missen.

• 25 Mei 2011 - 06:56

Petra:

He Sietske! Wat maak je toch weer veel leuke dingen mee! Heb je geen filmpje gemaakt van het jammen en zingen? Was er graag bij geweest :D
    Geniet van de laatste 2 weken!

• 25 Mei 2011 - 08:03

Janneke:

Super om te lezen waar je bent en wat je er doet! Ga lekker verder... met GOD!

• 25 Mei 2011 - 08:13

Coos:

Leuk joh! Gaaf daar zeg!! Nog 'dust in the wind' gespeeld dan?;)

• 25 Mei 2011 - 16:50

Dorine:

hee siets! leuk om je verhaal weer te horen!
    geniet er nog maar lekker van, zolang je nog daar bent...
    dorine en jos

• 25 Mei 2011 - 17:19

Wim:

Ha Snitz,

Echt super cool!
    Tof hé, buitenland :p

Gr Wim&Deb

ps; wat een tiny spinnetje zeg..

• 27 Mei 2011 - 19:05

Nelleke Homberg:

Hee Sietske,

Echt leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien! Ziet er heel gaaf uit allemaal.

Veel plezier en succes weer met alles!

Groetjes,
    Nelleke.

• 28 Mei 2011 - 14:46

Ineke:

Hey Sietske,
    Mooie verhalen en foto's heb je nog steeds. Vergeet je niet om terug te komen? ;-) Geniet ervan!

• 02 Juni 2011 - 21:36

Zielman:

ha Sietske,
    nou, t was dan ook weer een leuk stukje hoor! ik moest net even aan je denken: hier in het filmhuis draait nl een film over waterproblemen in Cochabamba "También la Lluvia" heet ie heb je misschien al gezien? Er bestaan gezelligere films geloof ik, maar goed... jouw foto's laten gelukkig een mooier beeld zien: blije bolivianen die lekker de boel onder water zetten :) Leuke dingen die je daar meemaakt! geniet er nog maar ff flink van!

• 08 Juni 2011 - 09:36

Petra:

Goeie reis terug en dan weer lekker genieten van je eigen bed!