veel te doen - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Sietske Jong - WaarBenJij.nu veel te doen - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Sietske Jong - WaarBenJij.nu

veel te doen

Door: sietskeinbolivia

Blijf op de hoogte en volg Sietske

13 Maart 2011 | Bolivia, Cochabamba

Zo, eindelijk wat rust. Tsjonge, wat kun je toch veel doen op één dag!

Gisterochtend eerst naar de markt geweest samen met Blanca en Alison, had nog wat dingen nodig.
Wat een belefenis. Overal volgepropte kraampjes met bergen groenten of fruit, inheemse spullen, snoep en andere gebruiksartikelen. Er was ook een ´vleesafdeling´ bakken vol met geplukte kippen (of onderdelen daarvan b.v. kippenkoppen) stukken vlees en gehakt... allemaal open ten toon gesteld, zodat ook de vliegen ervan konden meegenieten, ruikt ook erg lekker trouwens. De markt is in een armer deel van de stad en op sommige plaatsen komt het riool op de straat uit of zo, ik weet niet precies hoe dat daar werkt, maar wat dat betreft zijn ze niet erg higiënisch hier.

´smiddags zijn we even bij de carnavalsoptocht gaan kijken, dat gaat er effe anders aan toe dan n Nederland. Het beste kun je meteen een poncho kopen en een helm oid over je hoofd trekken, want iedereen loopt rond met waterbalonnen, supersokers en bussen met schuim. Dat water is nog niet zo erg, want het is wel lekker weer hier. Maar dat schuim is echt smerig. Als ze kunnen spuiten ze het midden in je gezicht, dus moet je opletten dat je je oren bedekt en je mond dicht houdt. Ik heb er overigens ook erg smakelijk kunnen lachen, vooral al het niet mijzelf betrof, maar een ander die de volle laag kreeg.

´s avonds was er een verjaardagsfeest van een nicht van onze gastvrouw (Blanca). ze vieren feesten daar altijd met de hele familie. Het enige wat op tafel stond was cola, een één of andere boliviaanse drank en bier. Best lekker als je één en ander combineert. Ze hadden ook een band uitgenodigd, trompetten en trommels, veel lawaai dus. Maar echt super gezellig. Iedereen danst daar met elkaar en voor je het weet wordt je zelf ten dans gevraagt. haha.
Terug naar huis met zn 10en in 1 auto! (allemaal volwassen mensen he) haha.

Tussen het feestgedruis door ben ik met Faddy naar een jongerenavond in zijn kerk geweest. Achterop de motor door de stad naar de kerk crossen. :) heerlijk. De avond zelf was ook erg gezellig. Ontzettend aardige hartelijke mensen. Er was en meisje dat goed engels kon, dus die heeft een en ander voor me vertaald.

vanmorgen naar een dienst in diezelfde kerk geweest. lijkt wel een beetje op evangelische kerk, maar verder kon ik nog niet veel wijs worden uit het spaans.
morgen zal ik eens proberen wat foto´s te uploaden.

doeidoei!

• 14 Maart 2011 - 09:31

Esmee:

Sietske,

Ik heb een heel weekend moeten wachten om je beide verhalen te lezen, Zo in dronten kon ik je berichtje niet helemaal lezen op mijn telefoon...

Wat een belevenissen allemaal, en wat is het leuk het zo van je te lezen:) ook blij dat je het boekje zo goed kon gebruiken:)

Liefs Esmee

• 14 Maart 2011 - 20:40

Zielman:

Hey Sietske! pfff... je bent er maar druk mee zeg.. maar, wat ging je ook alweer doen daar? of is dat nog steeds zo lekker vaag? iig leuk om je belevenissen hier te lezen en fijn voor je dat de toon is gezet voor een leuke tijd! veel plezier nog en de groeten uit 't kaarthuis.