en nog meer ... ziek - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Sietske Jong - WaarBenJij.nu en nog meer ... ziek - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Sietske Jong - WaarBenJij.nu

en nog meer ... ziek

Door: sietskeinbolivia

Blijf op de hoogte en volg Sietske

18 Maart 2011 | Bolivia, Cochabamba

Hee allemaal, heel erg bedankt voor jullie lieve reacties! kan ik wel gebruiken!

dacht ik dat het beter ging woensdag, bleek er toch nog wat zieks te zijn achtergebleven. lekker, maar niet heus. Donderdag toch maar even naar de dokter. Nou, dat was ook wel spannend, zo´n Boliviaan als dokter. Het kost hier welgeteld 50 bolivianos om naar de dokter te gaan inclusief controle een paar dagen later. Dat is omgerekend 5 euro! haha! je zou haast denken dat het zo´n kwakzalver was, maar dat viel geloof ik wel mee. diagnose: darminfectie. kreeg meteen antibiotica voorgeschreven, doen ze nogal snel hier, maar het leek me nu wel goed om het te nemen.

Inmiddels gaat het wel aardig, ben geloof ik zo´n 5 kg afgevallen in de tussentijd (wist niet dat dat bij mij ook kon ;), en dus behoorlijk gammel, maar het kan nu eigelijk alleen maar beter gaan, dus nog effe kalm aan doen. veel slapen, ik heb vanuit mijn kamer overigens een mooi uitzicht op de tuin!


ik heb nog wel een paar dingen kunnen doen afgelopen week, als je het interessant vind kun je onderstaande ook nog lezen:

Het is hier vaderdag, of bijna, ik weet niet precies, maar vanmorgen ben ik met de famillie naar een kleuterschool geweest, waar een nichtje op zit. De kinderen gaven een optreden met wat dansjes enzo. met de taxi daarheen, want we waren zoals gewoonlijk aan de late kant. Zeggen ze dat ze half 9 weg gaan, wordt het 9 uur, en dat valt dan nog mee! was grappig om te zien, al die schattige kleine bruine kindertjes in clownspakjes en traditionele kleding.
Maar, hoe kom je daarna dan terug naar huis? gewoon, naar de drukste straat lopen en dan tussen de auto´s doorlopen tot je een lege taxi of bus hebt gevonden die de goede kant op gaat. Ging heel vlot.

taxi´s kosten hier trouwens ook niks. ik ben van de week naar spaanse les geweest in het centrum, zo´n half uur lopen. Maar gezien mijn lichamelijke staat heb ik gevraagd of ze een taxi voor me wilden regelen. 70 eurocent!

Gister met Arnold naar wat scholen geweest, om wat plantenzaden af te leveren, deze scholen hebben het programma met de schooltuinen al gevolgd, en om ze te stimuleren door te gaan met de school krijgen ze nog wat extra zaadjes. veel van de omgeving gezien, heel apart, sommige delen zijn zo arm en smerig, maar tegelijk ook erg mooi om te zien. zal wat foto´s plaatsen zodra ik eens naar een internetcafe kan.

Nou, dikke knuffel hiervandaan en veel succes met hard werken en voor school bezig enzo! :)

  • 18 Maart 2011 - 16:46

    Regine:

    Hey Siets,

    Ik hoop dat je een beetje opknapt van de antibiotica! rustig aan en geniet van al het moois om je heen!

    Groetjes Regine

  • 18 Maart 2011 - 16:51

    Nelleke Homberg:

    Hee Sietske!

    Hoop dat je snel weer bent opgeknapt!!
    Veel plezier verder met alles! Als ik dat zo lees, moet dat wel lukken.

    Liefs,
    Nelleke.

  • 18 Maart 2011 - 17:15

    Mattijn:

    Ha mooi om je verhalen te lezen. Goed blijven eten. Kheb ook een paar keer darminfectie in die landen gehad. Met dokters erbij enzo. Gewoon je laten verzorgen. Ik ben nu nog steeds springlevend dus komt wel goed.
    Als de taxi 70 cent is, wat is dan de prijs voor de bus?

  • 18 Maart 2011 - 17:19

    Milan:

    Hey Siets,

    In een vreemd land en dan ook nog ziek... Lijkt me niet relax, ik hoop dat de antibiotica snel gaat werken!
    Wel raar hoor dat je zo ver weg zit!
    Snel beter worden en geniet van het mooie weer, hier regent het op het moment:S
    Leuk om je verhalen te lezen!

    Liefs Milan

  • 18 Maart 2011 - 17:57

    Luit:

    Hallo tante Sietske,

    Beterschap! Ik heb óók een anti-bioticakuur want de dokter zei maandag dat ik een dubbele oorontsteking had. Als ik poep lijkt het wel of ik plas, alles is dan doorweekt en het stinkt, dus mama moet elke dag wassen. Maandagochtend moet ik de laatste 2ml. Ik vind het wel lekker want het is erg zoet.

    Hug van Luit

  • 19 Maart 2011 - 07:29

    Petra:

    He Sietske,
    Balen zeg dat je ziek bent! Hopelijk is het snel weer over zodat je helemaal kunt genieten daar!!

  • 19 Maart 2011 - 08:50

    Evelien:

    hey Siets,
    werkt de kuur al? nog meer kilo's kwijt lijkt mij indd ook onmogelijk! straks pas je je kleren ook niet meer! hopelijk gaat snel beter en kun je de dingen gaan doen je allemaal wilt doen!
    liefs

  • 19 Maart 2011 - 10:33

    Zielman:

    He Sietske, leuk om al je belevenissen te te lezen, maar minder dat je nog steeds ziek bent.. hopelijk gaat de antibiotica en het kallum an doen een beetje werken en ben je snel weer helemaal gezond!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 25998

Voorgaande reizen:

10 Maart 2011 - 08 Juni 2011

Op naar Bolivia

Landen bezocht: