beterrr! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Sietske Jong - WaarBenJij.nu beterrr! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Sietske Jong - WaarBenJij.nu

beterrr!

Door: sietskeinbolivia

Blijf op de hoogte en volg Sietske

19 Maart 2011 | Bolivia, Cochabamba

joo mensen,

nou gaat weer helemaal ok met mij hoor, moet wel weer een beetje aan mijn contditie en vetlaag gaan werken maar verder is t ok. Oh, voor de mensen die erg geschrokken zijn van die 5 kg, het kan ook zijn dat de weegschaal hier anders is ingesteld of anders werkt omdat we hier hoger zitten? Maar als ik geen 10 kg ben aangekomen voor ik terug kom weet ik het niet meer. Ze eten hier veel. En wat is het lekker om weer normaal te kunnen eten zeg! Overigens eten ze hier niet heel anders als in Nederland: aardappels, rijst, wortel, ui, tomaat, veel fruit, broodjes, etc. Die tropische vruchten zijn hier wel een stuk lekkerder! veel zoeter en er zit uberhaubt meer smaak aan.
Het grootste verschil hier is dat ´s middags de hoofdmaaltijd is, dan eet je warm en veel famillie komt vaak eten, is erg gezellig!

ik heb inmiddels wat foto´s geplaatst, maar kwam er achter dat ik er maar tien kan plaatsen! Ik heb nu niet zo veel tijd meer, maar ik zal binnenkort eens zo´n foto-site opzoeken om wat meer foto´s op te kunnen droppen. :)

nou, groetjes,
Siets

  • 19 Maart 2011 - 17:05

    Jan:

    hey Siets

    goed te horen dat het weer beter met je gaat! Hopelijk kan je nu weer vol genieten van je verblijf daar!

  • 19 Maart 2011 - 17:15

    Hanneki:

    Hey Siets

    fijn dat het beter gaat!

  • 19 Maart 2011 - 17:31

    Wietse:

    hee Siets!!

    gelukkig voel je beter!! kan je eindelijk gaan genieten!

  • 19 Maart 2011 - 20:53

    Johan En Marijke:

    Hoi Sietske!
    Nou, jij hebt al heel wat meegemaakt. Fijn dat je je weer wat beter voelt. Je bent nu dus ook al op wat scholen wezen kijken. We zijn benieuwd hoe het verder gaat! Leuke foto's heb je. Veel plezier!
    Groetjes Johan en Marijke

  • 20 Maart 2011 - 12:44

    Coos:

    Gefeliciteerd! leuke foto's, ben benieuwt naar de volgende! ciau!

  • 20 Maart 2011 - 12:44

    Coos:

    Gefeliciteerd! leuke foto's, ben benieuwt naar de volgende! ciau!

  • 20 Maart 2011 - 18:24

    Nelleke Homberg:

    Fijn dat je weer beter bent!!
    Geniet van alles!

    Liefs,
    Nelleke.

  • 20 Maart 2011 - 18:42

    Mir:

    Fijn dat je je beter voelt! Nu alles nog weer opbouwen.. Vraag niet teveel van jezelf! Mis je trouwens al dingen enzo uit Nederland, of ben je gewoon vooral lekker aan het genieten? Hoop dat laatste!

    Liefs Mir

  • 21 Maart 2011 - 08:16

    Esmee:

    Hey,

    We waren al bang dat je je ribben kon gaan tellen met je 5kg afvallen!:) Gelukkig geef je de weegschaal daar nog een beetje de schuld.

    Gelukkig ben je weer beter en geniet je van het eten daar. Als het eten daar hetzelfde is kan je makkelijk een gerecht aan leren voor ons volgende heksenketel eetentje:)

    De foto's zijn echt super mooi! Idd zoek zo'n site op waar je meer foto's kan plaatsen want wij willen natuurlijk wel een beetje jaloers kunnen zijn! Het mooie weer begint hier ook eindelijk te komen....

    Lieve siets geniet!
    X Esmee

  • 21 Maart 2011 - 15:42

    Sietske:

    hoihoi
    nou, wat ik in elk geval mis is mijn gitaar! :( maar misschien koop ik hier nog wel een instrument, een mandoline of luit of zo, iets wat niet te groot is om mee te nemen. En ik kan wel eens vragen of ik na of voor de jongerenavond een beetje op de gitaar van die gasten mag pingelen.

    mn ribben kon ik altijd al tellen, haha. mn broeken zitten wel wat wijder, dus t ligt niet alleen aan de weegschaal :P maar ik voel me nu uitstekend.

    het mooie weer is hier ver te zoeken, het heeft het halve weekend geregend en regent nu ook al de hele nacht en dag... maar dat betekend dat het land nog wel even groen zal blijven, dat is dan weer een voordeel. vanmiddag na spaanse les weer even een internetcafe opzoeken voor de foto´s.

    doeidoei!

  • 21 Maart 2011 - 18:37

    Rob:

    Hey Sietske,

    zet 'm op daar he! Fijn om te lezen dat 't weer beter met je gaat! Fijn ook dat je ons zo op de hoogte houdt van alles!
    Ik was wel benieuwd, hebben ze daar ook gewoon patat met frikandellen?

    Liefs, Rob

  • 22 Maart 2011 - 10:53

    Mir:

    Haha, Rob ga je schamen! Patat met frikandellen....

  • 22 Maart 2011 - 15:28

    Sietske:

    patat met frikandellen? nou, het land is hier niet zo rijk bezaaid met friettentjes als in Nederland nee. Ze hebben wel overal in de straten kraampjes waar je snoep, broodjes, broodjes met vlees, salades en weet ik wat voor eten allemaal kunt kopen. maar ze raden me hier sterk af om op straat te eten, omdat het vaak stikt van de bacteriën.
    Ze bakken op de een of andere manier wel eens aardappels, dan krijg je een soort patat, maar ik ben nog geen enkele frikandel tegen gekomen :P niet dat ik die nou zo mis... hier kopen ze gewoon een bonk van 10 kg vlees, en dan halen ze er elke dag een paar plakjes vanaf, of ze bewaren het voor andere dagen. en veel eieren dat ze gebruiken! niet normaal, er was een lading van laten we zeggen 8 van die grote vierkante kartonnetjes een beetje geplet geraakt, waardoor er veel eieren stuk waren, dus een van de mannen hier nam het mee naar huis. Dat was vorige week. ik denk dat het wel 200 eieren waren. Alleen de eieren die echt leegelopen waren hebben ze weggegooit, de rest gebruiken ze gewoon, ook al staan ze een paar dagen kapot te zijn. Het is nu zo´n beetje op. ze bakken hier zelf brood, cake, nog meer brood en gebruiken het in het eten enzo. maar het is allemaal wel lekker hoor...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 25990

Voorgaande reizen:

10 Maart 2011 - 08 Juni 2011

Op naar Bolivia

Landen bezocht: