en nu aan de slag... voor zover mogelijk - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Sietske Jong - WaarBenJij.nu en nu aan de slag... voor zover mogelijk - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Sietske Jong - WaarBenJij.nu

en nu aan de slag... voor zover mogelijk

Door: sietskeinbolivia

Blijf op de hoogte en volg Sietske

22 Maart 2011 | Bolivia, Cochabamba

Eindelijk een beetje aan de slag. Tenminste, ik ben druk bezig met mn spaans te leren. Is nog best lastig om een nieuwe taal onder de knie te krijgen, maar ik ben erg gemotiveert, omdat hoe meer ik leer hoe beter ik kan communiceren met de familie en andere mensen hier.
Maar het is veel! elke les krijg ik een paar pagina´s werkwoorden en andere gramaticale uitleg mee, gelukkig hoef ik ze niet meteen allemaal uit mn hoofd te kennen.

We zouden vandaag ook naar een school gaan, maar helaas, ze hebben hier wat last van stakingen, de leraren willen loonsverhoging en zo. Sommige scholen doen mee, anderen niet, maar vandaag was de school waar we heen zouden gaan dus helaas gesloten. Er is een plein in het centrum waar het vandaag vol was met mensen die daar dan staan te demonstreren. Ik weet er ook het fijne niet van, maar het gaat er wel vreedzaam aan toe, dus geen zorgen.

Vandaag is de verjaardag van Blanca. Een hoop zussen en andere familie kwam ontbijten! jaja, dat is nog eens wat anders dan een feestje ´s avonds. Dus wij allemaal vroeg uit bed, want we zouden half 8 ontbijten (nou ja, vroeg...). Nou, uiteindelijk hebben we eerst nog een film op tv gezien voor we begonnen, want zoals gewoonlijk duurde het nog een uur voordat iedereen er was. Maar goed, schalen vol cake, nog meer cake en taart en nog meer cake stonden ons op tafel op te wachten en ook nog wat bladerdeeg achtige broodjes. En dat op de vroege morgen, helaas krijg ik zo vroeg maar weinig zoetigheid naar binnen. Alles was zelf gemaakt en erg lekker. maar er is nog wel wat over, dus dat komt wel goed. Met een beetje geluk kom ik zo ook weer wat kg´s aan, het is een hele toer hoor, dat aankomen :P de familie maakte vandaag ook al grapjes dat ik minstens 60 zou wegen als ik terug ging naar Nederland... ik ga mn best doen. :)

van het weekend ben ik een hoge heuvel hier vlakbij huis beklommen waar een christusbeeld staat. er is een trap van steen die naar boven gaat. Supermooi uitzicht over de stad, maar naar beneden lopen viel me zwaarder dan ik dacht, je krijgt er helemaal trillende benen van, misschien een goede sport om elke week een keertje te doen :P

Tussen de regen door is het hier erg warm. Het is uitzonderlijk dat het dit jaar zoveel regent in Bolivia, maar zolang het niet dagen achter elkaar regent vind ik het wel prima.

Nou, ik ga dr weer een eind aan breien, hopelijk kan ik jullie de volgende keer wat meer over de scholen vertellen.

doeidoei!

  • 22 Maart 2011 - 21:48

    Marjon:

    Hoi Siets
    Krijg net het berichtje dat je wat geplaatst had. Titel: en nu aan de sla,
    de rest paste blijkbaar niet. Wel heel toepasselijk natuurlijk. Leuk steeds wat van je te lezen. alle goeds en veel plezier nog. Groetjes!!!

  • 22 Maart 2011 - 22:07

    Anneleen:

    Dat moeten we ook een keer doen een ontbijt feestje i.p.v. een avond feestje. Misschien champagne ontbijt(a)

    Leuk om je verhaal weer te lezen!

    X

  • 23 Maart 2011 - 07:07

    Petra:

    Leuk zo'n feestje 's ochtends! Weer eens wat anders :D Alhoewel ik op dat tijdstip ook liever brood dan taart heb.
    Gave foto ook met het uitzicht over de stad!
    Geniet er van!!

  • 23 Maart 2011 - 17:02

    Zielman:

    hola Sietske! btw.. fijn trouwens dat je weer beter bent! wat een mooie foto's (zucht..) mooie bloemen, mensen, natuur dat uitzicht over de stad, ik had er eigenlijk zo'n beeld bij dat je in een boerendorpje zit! Veel succes met Spaans leren en veel plezier met alles, ben benieuwd naar je volgende verslag

  • 25 Maart 2011 - 13:49

    Henk En Chris:

    He Siets,
    Goed te horen dat je weer beter bent! Mooie foto's, vooral dat uitzicht.
    Klinkt allemaal erg gezellig!

  • 28 Maart 2011 - 09:05

    Mir:

    Hee Siets, dat ontbijt-feestje klinkt als een goed idee voor tijdens E&R, drie verjaardagen... Onthoud je 'm even? ;)
    Echt tof dat je ons zo goed op de hoogte houdt. Leuk om veel van je te horen! Maakt me wel heel nieuwsgierig naar hoe het daar echt is...
    Liefs Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 25997

Voorgaande reizen:

10 Maart 2011 - 08 Juni 2011

Op naar Bolivia

Landen bezocht: